söndag 11 juni 2017

Någon spionerar på mig

Min katt måste alltid vara med hela tiden och överallt. Oftast sitter hon mitt i det man ska göra, som när man drar ut en låda eller öppnar ett skåp - vips sitter hon i lådan eller försöker komma in i skåpet. Sitter man vid datorn sitter hon oftast mitt emellan mig och skärmen så jag får kika runt henne för att se vad jag egentligen gör.

Ibland försöker hon dock smyga och försiktigt spionera på mig från någon ställe där hon tror att hon inte syns. Ett halvt katthuvud är en vanlig syn här hemma. Hon sitter gärna i hallen och sticker fram halva huvudet och kollar på mig i köket. Idag försökte hon spionera på mig när jag borstade tänderna. Hon satt ovanpå spegelskåpet med ett kattöga, kattöron och en spegelbild av ett  öra synligt. Tror hon att hon inte syns?

1 kommentar:

  1. ser du henne? Hon syns ju inte det måste vara inbillning ;D

    SvaraRadera