fredag 23 juni 2017

Midsommarafton

Midsommarafton... och inte särskilt varmt den här gången heller. Så jag bläddrade fram en bild från förra sommaren från en varm och vacker sensommardag.

Jag köpte glaskulor i leksaksaffären och knöt hampasnören runt kulorna så de skulle se ut som glasflöten. Snörena blev lite för grova jämfört med själva kulorna men man tager vad man haver som Kajsa Warg sa. Syftet var att använda dem som accessoarer att fota på en strand  Jag blev egentligen inte nöjd med någon av bilderna så jag kan ju skaffa annat snöre och göra om knytningen och ta nya bilder.... eller inte. Gissningsvis väljer jag det senare, alltså att jag struntar i att byta snören. Kanske ändå att glaskulorna får följa med ut en sväng till, med samma snören, och posera i bilder, det får vi se.

Hur som helst är den här bilden mycket mer sommar än vad det är ute idag. Idag är en sån där midsommarafton när man kan utesluta ordet sommar men eftersom det låter så dumt att bara kalla det mid-afton så tror jag att jag ändå fortsätter att säga midsommarafton även om denna dag. Man vet aldrig - innan kvällen kan molnen spricka upp, visa lite blå himmel och blåsa lite ljum sommarbris.

Klicka på bilden om du vill se den i större format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar