söndag 9 juli 2017

Semester

Lät regnsäsongen börja. Åska, driv-is, blåst och snö spelar ingen roll för nu är det semester i sex veckor framåt.

Näe, såklart att jag inte vill ha regn, blåst och kyla under semestern men det är ju ledigheten som är huvudsaken, inte vädret. Hoppas ändå att det blir sommarväder.

Under midsommarhelgen var vädret sisådär så jag försökte sysselsätta mig med diverse saker. Bland annat lekte jag med maten - det ska man inte göra. Fast det låter värre än det var. Jag gillar inte gubbröra så jag brukar istället göra gumröra. Rörde ihop röran och när det var klart fick jag ett kokt ägg över och det var det jag lekte med. I fönstret stod en kruka oregano som blommade - det ska den inte göra, man ska nypa bort blommorna har jag hört. Så jag började med att göra en midsommarkrans av oreganoblommorna och lite ståltråd. Ritade därefter ett ansikte på ägget och satte på blomsterkransen.

Fram med kameran och fotade. Blev.... en bild på ett ägg med blomsterkrans. Alltså okej men inte mer än så. Så jag vände på ägget, ritade ett nytt ansikte. Såg sen på bilderna att ansikte nummer två blev ganska likt spöket Laban. På med kransen, fram med kameran. Samma resultat, fin bild men ingen känsla i bilden. Provade lite olika varianter, plockade bl a fram en midsommarstång, men jag fastnade inte riktigt för någon av bilderna. Inte förrän jag testade att stoppa in maten (ägget) i ett rostigt hus. Den bilden gillade jag.

Kanske inte så dumt att leka med maten ändå. Ägget gick ju ändå att äta på frukostmackan nästa dag.

Så här blev min midsommarbild. Känns lite som sommar och semester. Fint sommartorp det där rostiga huset. Där behövs minsann ingen Ernst som donar på och hänger upp gardiner och puffar kuddar.
 
 
 
Så här såg äggets baksida ut (eller egentligen framsidan, för det var det första ansiktet jag ritade). Jag gillade den bilden också men det saknades något i den bilden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar