torsdag 13 juli 2017

Lycksbäcken

Följde med min lillebror ut på en 2-i-1-tur som innebar att fotografera rinnande vatten och rasta hunden. Som vanligt fick han jättebra bilder medan mina blev... sisådär. Å andra sidan kom jag ut i friska luften, blev rejält biten av mygg, knott och sviarn (vaknade dagen efter med ett lite igensvullet öga så där hade något av flygfäna varit) och desstuom fick jag klia Diza som är en himla bra skogskompis, en sån skulle jag ha haft - jag som tycker att det är obehagligt att vara ensam i skogen.

Vill du se lillebrors bilder så finns de på hans hemsida www.mcesson.se  (klicka på länken så hamnar du direkt på inlägget med bilderna från Lycksbäcken).

Jag känner att jag behöver öva mer på det här med rinnande vatten (också) men framförallt borde jag ha använt mig av min trådlösa avtryckare för mina bilder blev skakiga trots att jag hade stativ. Synd. Även om jag inte riktigt fick till vattnet som jag ville så hade bilderna varit rätt okej om de inte varit skakiga. Egentligen är det inget att visa upp när jag själv inte är nöjd med dem men det är i alla fall ett bevis på att jag att jag försökte. :-) Så här blev två av bilderna (klicka på dem för att se bilderna i större format);



1 kommentar:

  1. Tycker vi åker ut fler gånger och "övar" även om jag tycker du får bra bilder. Tror att ND-filter är svaret för att nå imål med rinnande vatten.

    SvaraRadera