torsdag 20 juli 2017

Visset

Klippte bort vissna blommor från mitt ödesträd. Jag sparade några blomställningar eftersom det satt frökapslar i dem. Varje gång jag passerade de vissna blommorna tittade jag på dem och tänkte att de är ganska fina trots att de är vissna. Det är antagligen därför jag låtit dem sitta kvar på krukväxten så länge trots att de var vissna.

När jag hade gått för bi vissen-kvistarna ett par gånger plockade jag fram kameran och något att sätta blomman i.  Som vanligt kan jag inte bestämma mig för vilken bild jag ska välja så det blir två, fast jag tror att jag gillar den övre bilden bäst. Tyvärr verkar bilderna av någon anledning bli väldigt grå när jag laddar upp dem men det får gå ändå. Samma motiv, samma plats. olika vinklar och olika ljus. Samma fast annorlunda alltså :-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar