lördag 22 april 2017

Bläddrade lite bland bilder i min dator

Jag satt och bläddrade lite i mina bildmappar i datorn och hittade en hel massa bilder där jag exprimenterat med att fota genom en petflaska. Jag har klippt flaskan mitt itu och när jag fotar håller jag den avklippta delan av petflaskan mot kameran (linsen inne i flaskan) och fotar ut genom flaskhalsen.

Jag har provat att fota alla möjliga saker med flaskan. Jag gillar verkligen effekten det får på bilden. Just den här flaskan råkar ha ett mönster i plasten och jag tror att det påverkar bilden lite.

Det här är en bild av en ros som jag fotade med flaskan på min balkong i höstas. Bilden är helt oredigerad.

Visst, man kan fixa till ungefär samma effekt genom att bearbeta bilderna i något bildredigeringsprogram men det är mycket roligare och går mycket fortare att fota genom flaskan.

Tilläggas kan att flaskan egentligen klipptes av i syfte att använda som "drivhus" men den funkar jättebra som fotorekvisita också.

Klicka på bilden för att se den i större format.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar